Ostre zapalenie mięśnia sercowego z blokadą immunologiczną Checkpoint

Inhibitory punktów kontrolnych mają poprawione wyniki kliniczne związane z licznymi nowotworami, ale mogą wystąpić wysokiej jakości, immunologiczne zdarzenia niepożądane, szczególnie w przypadku immunoterapii skojarzonej. Zgłaszamy przypadki dwóch pacjentów z czerniakiem, u których rozwinęło się śmiertelne zapalenie mięśnia sercowego po leczeniu ipilimumabem i niwolumabem. U obu pacjentów wystąpił rozwój miopatii z rabdomiolizą, wczesną postępującą i oporną na leczenie niestabilnością elektryczną serca oraz zapalenie mięśnia sercowego z silną obecnością nacieków komórek T i makrofagów. Selektywne klonalne populacje limfocytów T naciekające mięsień sercowy były identyczne z tymi obecnymi w nowotworach i mięśniach szkieletowych. Badania dotyczące nadzoru nad bezpieczeństwem farmakoterapii pokazują, że zapalenie mięśnia sercowego występowało u 0,27% pacjentów leczonych kombinacją ipilimumabu i niwolumabu, co sugeruje, że nasi pacjenci mieli rzadką, potencjalnie śmiertelną, reakcję lekową wywołaną komórkami T. (Finansowane przez ambasadorów Vanderbilt-Ingram Cancer Centre i innych).
Wprowadzenie
Wideo
Echokardiogramy dla pacjentów i 2 (00:15)
Inhibitory punktów kontrolnych hamowały leczenie kilku nowotworów poprzez uwalnianie ograniczonych odpowiedzi immunologicznych przeciwnowotworowych.1 Ipilimumab, przeciwcytotoksyczne przeciwciało antygen 4 związane z limfocytami T (CTLA-4) i niwolumab, anty-programowana śmierć-1 (PD -1) przeciwciało, ma indywidualnie poprawioną przeżywalność u pacjentów z czerniakiem, a wczesne wyniki sugerują, że ich połączenie dodatkowo wzmaga działanie przeciwnowotworowe i przeżycie.2-5 Inne działania niepożądane związane z tymi środkami obejmują zapalenie skóry, endokrynopatie, zapalenie okrężnicy, zapalenie wątroby i zapalenie płuc, Uważa się, że powstają one w wyniku nieprawidłowej aktywacji autoreaktywnych limfocytów T.6. Te toksyczne skutki występują częściej i poważniej, gdy ipilimumab i niwolumab stosuje się w skojarzeniu.4 W niniejszym raporcie podajemy dwa przypadki śmiertelnego zapalenia mięśnia sercowego z towarzyszącym zapaleniem mięśni u pacjentów leczonych z kombinacją niwolumabu i ipilimumabu.
Opisy przypadków
Pacjent
Ryc. 1. Wyniki badań EKG i immunologicznych w mięśniu sercowym po leczeniu Ipilimumabem i niwolumabem u pacjenta 1. Pacjent miał szybki postęp w kierunku całkowitego bloku serca (jak pokazano na elektrokardiografii [EKG] w panelu A), a następnie komorę tachykardia (panel B). Autopsja wykazała naciek limfocytarny mięśnia sercowego (widoczny w przegrodzie międzykomorowej w panelu C, barwienie hematoksyliną i eozyną). Naciek zapalny obejmował limfocyty T CD3-dodatnie (panel D), z których wiele było dodatnich pod względem CD8 (panel E). Porażono tylko mięśnie sercowe i szkieletowe; umożliwiono oszczędzanie mięśni gładkich i innych tkanek (panel F, hematoksylina i eozyna). Czarna strzałka wskazuje na gładką mięsień przełyku bez infiltracji immunologicznej, a zielona strzałka wskazuje na mięsień szkieletowy przełyku, który jest silnie infiltrowany przez komórki odpornościowe.
65-letnia kobieta z przerzutowym czerniakiem została przyjęta do szpitala z atypowym bólem w klatce piersiowej, dusznością i zmęczeniem 12 dni po otrzymaniu pierwszych dawek niwolumabu (1 mg na kilogram masy ciała) i ipilimumabu (3 mg na kilogram) . Wstępna praca wykazała zapalenie mięśnia sercowego i zapalenie mięśni z rabdomiolizą (poziom fosfokinazy kreatynowej, 17,720 U na litr [normalny zakres, 29 do 168], poziom kinazy kreatynowej – poziom mięśnia sercowego [CK-MB],> 600 ng na mililitr [normalny poziom, <5,99 ] i poziom troponiny I, 4,7 ng na mililitr, wzrastający do 51,3 ng na mililitr [normalny poziom, <0,03]) [więcej w: battlefield hardline allegro, endermologie lpg, curaprox enzycal ]

Powiązane tematy z artykułem: battlefield hardline allegro curaprox enzycal endermologie lpg